Kategorie
Naprawa i serwis

Czym i jak smarować łańcuch – nasz serwis domowy .

Cichy i płynnie działający napęd w rowerze , to miód dla naszych uszów oraz radość z precyzyjnie działających przerzutek  . Nie każdy zdaje sobie sprawę że to właśnie dobrze nasmarowany łańcuch może przynieść tak wiele korzyści dla działania całego napędu w naszych dwóch kółkach  …

Czym smarować łańcuch ?

Na rynku rowerowym możemy znaleźć wiele specyfików , smarów dedykowanych do serwisowania naszego łańcucha w rowerze . Biorąc pod uwagę warunki w jakich będzie wykorzystywany nasz rower można podzielić wszystkie te produkty na 2 kategorie . Rozróżniamy zasadniczo 2 rodzaje :

Na warunki suche :

Jak sama nazwa wskazuje smar do warunków suchych na pewno będzie charakteryzował się mniejszą lepkością co oczywiście będzie miało niebagatelne znaczenie w utrzymaniu czystości całego naszego napędu  , taki smar będzie zdecydowanie mniej przyciągał różnego typu pył i zanieczyszczenia . Wadą tego typu produktów jest dość częsty cykl smarowania oraz w przypadku jazdy w deszczu bardzo szybkie spłukiwanie .

Przykładowe produkty:

[table id=3 /]

Na warunki mokre :

Ten typ smaru posiada bardzo gęstą i lepką konsystencje , po nałożeniu na powierzchnię łańcucha mocno do niego przylega . Głównym jego atutem jest odporność na warunki atmosferyczne takie jak śnieg czy deszcz ,  smary  te najczęściej stosujemy w sezonie jesienno zimowym lub podczas jazdy w bardzo ciężkich warunkach pogodowych . Do wad trzeba zaliczyć dużo większą skłonność do brudzenia się i łapania wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń .

Przykładowe produkty:

[table id=4 /]

 

Serwis jak smarować łańcuch ?

Pamiętajmy że smar nakładamy zawsze na czysty łańcuch , do czyszczenia łańcucha wystarczy nam podstawowy rozpuszczalnik lub benzyna ekstrakcyjna , w przypadku bardzo mocno zabrudzonego łańcucha można pokusić się o ściągnięcie go z napędu i porządne wymycie w pojemniku z benzyną . Po umyciu i osuszeniu można zabrać się do właściwego smarowania , smar nakładamy w niewielkiej ilości tak aby wpłyną do wewnątrz ogniw łańcucha . Pamiętajmy aby nadmiar oleju który zostanie porządnie przetrzeć szmatką tak aby był z zewnątrz czysty i suchy , to spowoduje że mniej się będzie brudził i na dużej pozwoli cieszyć się czystym i przyjemnie działającym napędem .

 

Dodaj komentarz